Man lever så länge man lär

Jag glömde ju inkludera tröjbilderna i inlägget om konserten – hade lite väl mycket om och kring mig just då – så här kommer det några avbildningar. Använd bilderna om du vill, berätta bara vems de är och länka tillbaka hit.

Först den sedvanliga turné-t-shirten (klicka på bilderna för större format):

Judas Priest Nostradamus t-shirt - framsida Bilden är läcker och den gjorde sig ruskigt bra som bakgrund på scenen också. En kuriosadetalj beträffande originalfotot är att hårstråna på tröjan syns bra.

Judas Priest, Priest Feast 2009, Globen, Stockholm Judas Priest, Priest Feast 2009, Globen, Stockholm Judas Priest, Priest Feast 2009, Globen, Stockholm

Så har vi t-shirtens baksida, förstås, med den obligatoriska turnéplanen:

Judas Priest Nostradamus t-shirt - baksida Här roar det mig lite att Göteborg blivit Gothenberg för såvitt jag minns borde det stå Gothenburg för det är vad staden heter på engelska. Jag tycker att alla turnéplaner borde ha minst en felstavning eller -skrivning. Det livar upp. Som Whitesnake-tröjan, där det står ”Copenhagen, Net” (Net, som i Netherlands).

Och så köpte jag en hoodie (också klickbart, även om det inte behövs):

Judas Priest hoodie - framsida Judas Priest hoodie - baksida Den här köpte jag lite mot bättre vetande eftersom jag egentligen skulle ha en större storlek, men den funkar ju att ha hemma. Och den är väldigt gosig, med fluffig insida och så. Jag skulle bara önska att den haft blixtlås framtill för det är ju så praktiskt att kunna dra ned blixtlåset och öppna när det blir för varmt. För det blir det.

Det finns de som påstår att vi pirater är snåla och väntar på att stekta sparvar ska flyga in i munnen på oss. Jag jobbar hårt och betaaalade massor för mina tröjor, och biljetten till konserten förstås. Och jag har köpt mååånga Judas Priest-plattor. Både på vinyl och cd. Kanske fler än vad som getts ut. Så bah!

Kommentera

Etikettmoln

