Man lever så länge man lär

Njutning i ny säng

Igår natt sov jag första natten i den nya sängen och det gjorde jag som en kronprinsessa. Inte obekvämt som på någon sagans ärt, utan djupt och gott och upphöjt majestätiskt. Eftersom jag, främst av städtekniska skäl, valt lite längre ben blev sängen nämligen oväntat hög. Jag fasar lite skämtsamt för att tappa något ned på golvet – det blir jobbigt att plocka upp sakerna igen!

När jag lade mig raklång och sträckte armarna rakt ut mot kanterna kändes det som om jag nästan fastnade, som om bäddmadrassen var en magnet. Det var nog ingen dum idé att välja bäddmadrass i naturmaterial, trots priset.

Jag tror att jag kommer att sova gott inatt med.

Kommentarer till: "Njutning i ny säng" (3)

  1. Låter skönt det där ju! Som om jag inte var tillräckligt trött och seg redan så ger du mig ännu ett incitament att snarast uppsöka möbel för horisontalläge… Måste för övrigt bli mycket bättre på att sköta sömnen. Har trasslat med nätverk och SSH-relaterade bestyr fast det var det värt.

  2. @TT: Menar du privata nätverk och ssh-prylar? *hoppas*

    Vad gäller möbler för horisontalläge rekommenderar jag soffor. :)

    • På A säger vi ”ja” och på B säger vi ”det mesta som går att ligga på är rekommendabelt”. :)

      [Anm: Kan knugen kalla sig ”vi” så kan väl jag. Jag har ju om inget annat kroppshydda som berättigare nyttjandet.]

Kommentera

Etikettmoln

