Man lever så länge man lär

Apropå teflonminne och bristande hjärnkapacitet på morgonkvisten så svor jag inom mig på tåget mot kontoret denna morgon. Jag kom nämligen på att jag, mitt i glädjen över att äntligen vara den som oförhappandes stötte på henne, glömde visa Emma mina naglar, rättegången mot The Pirate Bay till ära.

Piratnaglar i rosa och svart Piratnagel i rosa och svart Ingen av bilderna blev särskilt bra, men dessa två (klickbara) visar i alla fall vad jag pratar om. Jag hade i vanlig ordning en tydlig plan när jag anlände till nagelsalongen, men valde i slutänden något helt annat.

Det här varianten blev riktigt skojig, tycker jag, om än varken särskilt smakfull eller snygg. Jag blir glad varje gång jag ser naglarna och fick faktiskt en hel bunt positiva reaktioner av kollegorna i projektet idag. Oprovocerat. Kul!

Kommentarer till: "Glamour till The Pirate Bays ära" (12)

  1. Men vad snyggt! :)

  2. Fildelning är en sak, hur de ter sig i det man läser i media, och framförallt Lundström och hans andra businessar är nåt helt annat och inget jag skulle stödja. Du kanske vet väldigt mycket mer å andra sidan.

    Men roliga naglar blev det ju! :)

  3. @vajl: Ja, det är ju inte Lundströms andra businessar rättegången handlar om. Så värst mycket om herrarnas respektive businessar känner jag förstås inte till, men jag är tämligen övertygad om att drivandet av The Pirate Bay inte borde kunna vara olagligt i enlighet med de åtalspunkter som angivits. Men vi får väl se vad rätten kommer fram till. Man kan aldrig veta.

    Det får kanske bli oförargliga blommor på naglarna nästa gång. :)

  4. Snyggt, kommer ner och kollar in dem irl imorron :)

  5. @Laiza: Sorry, kommer att jobba hemifrån i morgon (och i city på fredag) – du får komma på torsdag i stället. Men kul att du gillar dem! :)

  6. Coolt…eller kewlt (om man ska vara lite sceninfluerad för en stund). Snart läge för en första piratinspirerad outfitblogg kanske? :)

  7. @TT: Ja, jag är oscenisk, jag.
    Du kanske kan prata med din sambo om outfitbloggandet? :)
    Själv kör jag just nu med hårdrocktema på kläderna. :)

    Dagens outfit.

  8. Jag har försökt men det är som att tala för döva öron. Hon insisterar på att fortsätta… :) Apropå döva öron så är det något jag brukar nyttja mig av när ”vi” diskuterar mode vid frukostbordet.

    Hårdrocktemat får du gärna visa mer av för övrigt!

  9. @TT: Jamen, det handlade väl inte om att hon skulle sluta, utan om att hon skulle köra piratinriktning? :) Undrar när hennes öron blir döva? Det brukar ju ofta vara dubbelriktat, sådant där…

    Äsch. Det handlar bara om att ha på sig sina hårdrock-t-shirts. i förra kommentaren länkade jag till inlägget där Whitesnake-modellen visas på bild. I måndags var det AC/DC-t-shirt som gällde. Men whoops, jag har visst glömt att blogga om AC/DC-konserten… Så mycket att göra, så lite tid! :)

  10. Hahaha…du är inte dum du Mia! *som om någon någonsin trott det* Den där dubbelriktningen stämmer som sagt mycket väl. :)

    Såg t-shirten. Kom häromdagen att tänka på hur mycket vinylskivan faktiskt betydde för min egen ”heavy metal”-period. Iron Maidens skivomslag var ju rena rama konstverken och jag minns hur man satt och detaljstuderade dem in absurdum för att upptäcka detaljer och den där smågömda symbolen de brukade få in på varje omslag. Det var ju foton och dylikt även på själva innerfodralet också. *nostalgi*

  11. @TT: Du har en klar poäng när det gäller skivfodralen! Jag hade faktiskt glömt det, men nog katten minns jag, nu när du säger det, hur man studerade omslagen till exv Maidens plattor. Främst deras maxisinglar, som jag minns det. Där har du en rätt stor nackdel med cd-skivorna – bilderna blir för små för att vara intressanta. För att inte tala om texten på omslagen! Jisses… jag behöver banne mig förstoringsglas numera. :)

Kommentera

Etikettmoln

