Man lever så länge man lär

Trådlös men inte trolös

Tack vare två vänliga själars insatser (för vilket och vilka jag är klädsamt tacksam) sitter jag nu trådlöst uppkopplad hemma i mitt eget kök. Vid matbordet. För hur det än är hamnar jag alltid här när jag packar upp jobbdatorn ur den rätt nätta datorryggsäck jag kränger på mig varje morgon och eftermiddag/kväll som jag ska bära den till eller från något av mina alternativa kontor.

Vid jobbdatorn sitter jag dessutom, vilket alltså innebär att jag även för första gången lyckas förmå den motsträviga rackaren att prata trådlöst. Det var inte alls så svårt som det tidigare verkat. Hur mycket bättre kan det bli?

Jaja, jag ska koppla upp Mac:en också (sedan röja läsfåtöljen för att uppfylla visionen om att blogga trådlöst från den) och sedan är det bara digital-tv:n som fortfarande kräver sladd. Men där går nog att göra något kreativt, tror jag.

Fatta hur skönt det är att få bort nätverkssladdhärvorna från golven.

Wheee!

Och God Fredag på er alla där ute. I cyberrymden.

Kommentarer till: "Trådlös men inte trolös" (12)

  1. Threadless in Stockholm?

  2. Och jag önskar verkligen att jag hade trådlöst hemma eftersom jag för första gången blivit med laptop (som ny jobbdator alltså). *suck*

  3. […] jag ska väl inte klaga. Jag har ju fått ny dator. Nu skulle jag bara vilja ha trådlöst nätverk hemma också så jag kunde sitta och gosa i soffan med min nya […]

  4. @Peter: Mäh. Det luktar ju jobb. Wireless hade kanske känts bättre. Men det står helt klart att det är dig jag ska konsultera vad gäller rubriker i bloggen! Härlig bild, förresten. :)

    Vad var adressen till stället med de läckra bilderna, förresten? Kom på det, sedan, att jag ju glömde surfa dit vilket gjorde att jag inte hade någon representativ sida uppe – vilket annars är mina ”bokmärken”.

  5. @KaK: Och där kan jag ju inte låta bli att fråga: vad hindrar dig? :) I mitt fall var det bara tummen som satt fast någonstans. Pratade om saken med en snäll kollega, som erbjöd sig att låna mig gammal utrangerad utrustning. Och den har funkat med tråd länge, först nu har jag provat trådlöst. Funkar också, men har fått starta om ett par gånger idag.

  6. Eehh..jag vet inte. Jag antar att vi måste byta modem i så fall. Eller kan man kanske koppla till nånting till det befintliga? Jag är gräsligt oteknisk.

  7. Jag blir alltmer skeptisk till att köra trådlöst med tanke på vilka tider vi lever i…

  8. @KaK: Oteknisk vet jag inte, möjligen oinsatt. Lite grann som jag då då. Men ja, jag tror att du kan koppla in en trådlös manick. :)

  9. @TT: Eller just därför?

  10. @Mia: Förstår vad du menar. Delar gärna med mig av bredband…men med tanke på hur inställningen bland våra kära makthavare verkar vara att övervaka allt som går så är det bara en tidsfråga innan det sitter en skåpbil utanför huset.

  11. […] Detta inlägg innebär uppfyllandet av min trådlösa läsfåtöljsvision enär det alltså skrivs från just läsfåtöljen, med Mac:en uppkopplad via det (sedan igår) nya […]

Kommentera

Etikettmoln

