Man lever så länge man lär

Snabbtitt på boken Piraterna

Min beställda Piraterna-bok levererades igår. Alltså, jag fick hämta den själv, så klart. På kioskposten. Det var nog sista gången jag hämtade paket just där, för min kompis bakom disken har valt att sluta med paketförmedlingen och från och med måndagen den 23:e ska jag hämta mina postpaket på ungefär samma ställe som innan Posten slutade med sådant. I kiosken ungefär 10 meter från den gamla postlokalen. Det känns som om det där går i något slags cirklar.

Sent igår kväll öppnade jag boken för att ta en snabbtitt och… tja, den suger.

Den suger in en i berättelsen, alltså. Det krävs en medveten kraftansträngning för att lägga boken ifrån sig, för så bra driv och så intressant är den så här långt. Jag hoppas innerligt att den fortsätter i samma stil hela vägen igenom. Kul!

Trist bara att jag har en massa jobb att göra innan jag får läsa…

Kommentarer till: "Snabbtitt på boken Piraterna" (8)

  1. Det är nog en läsupplevelse. Finns en intressant recension här av boken, och hur författarna ser på The Pirate Bays framtid:

    http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/131871-pirate-bays-grundare-stannar

  2. Jag sträckläste den framför datorn under två kvällar. Väntar fortfarande på mitt fysiska exemplar (som beställdes när jag nästan var klar med läsningen) från Ordfront. Leveransproblem?

  3. @TT: Det vore väl inte förvånande om det är många som vill ha boken. :) Inte minst med tanke på att den verkar vara riktigt bra.

  4. Får hoppas på det. Vore ju en trevlig knäpp på nöten åt alla som hävdar fildelning som en förlustaffär för kreatörer…

  5. @TT: Oj, du var på hugget! :) Satt just och funderade på varför jag inte har någon direkt kanal till dig, men kom sedan ihåg att det har jag ju.

    Tja, det verkar ju luta åt att fildelning snarare har motsatt effekt. Och jag är övertygad om att det stämmer. Tänk så mycket man fått upp ögonen för tack vare just fildelningen – nästan all musik jag köper är sådan.

  6. Klart man är på hugget som pirat! *svingar sabeln*

    Samma här. Det mesta av det jag betalat för under senare år är ju sådant jag aldrig skulle ha träffat på annars då det varit för smal eller inte ”upptäckts” av skivbolagen.

  7. @TT: Det vore kanon att ha ett dylikt vapen, men kanske lite opraktiskt att släpa omkring på. :) Förutom att det nog vore straffbart också.

Kommentera

Etikettmoln

