Man lever så länge man lär

Balanserar på knivsegg

Det märks att det blivit väldigt sena kvällar på sistone (har nog inte kommit i säng före två någon natt denna vecka) för nu är jag sliten och har nästan tappat hela sugen. På vägen hem från kontoret idag funderade jag på att, vid hemkomsten, krypa ihop i en liten boll och bara dö i något hörn. Eller möjligen en soffa nära mig. Men det går ju inte, för jag har fortfarande jobb att göra. Annat jobb, men ändå fortfarande jobb. Nu är det dock efterlängtat, konkret kodskrivande det handlar om och inte utveckling i dokumentform. Kul omväxling.

Och ett par timmar senare…

Well. Inbilla dig aldrig att något är enkelt för det är det fan i mig inte. Glöm det. Jag har visst temperament, men inget tålamod. Och motgångar ger överdrivna utslag när jag är så här sliten. Nu räcker det, jag pallar inte mer skit. Inte idag.

Min kropp och hjärna måste få sova.

Nåja, jag borde i alla fall komma i säng före midnatt. Ett fall framåt.

Kommentarer till: "Balanserar på knivsegg" (4)

  1. Ta hand om dig! Skickar en kram från förorten…

  2. @Jerry: Tack. Du är rar. *kram* Det här är högst tillfälligt, så jag känner ingen anledning till oro.

  3. Här kommer en kram från landsorten också!

  4. Och en kram från närförorten! Sömn är a och o. *look who’s talking*

Kommentera

Etikettmoln

