Man lever så länge man lär

Anders Widén Föredöme

Jag blir så jäkla glad när jag trillar över [bloggar av/om] människor som gör Bra Saker ™, som t.ex Anders Widén. Han skriver inte bara stilistiskt såväl som innehållmässigt läsvärda blogginlägg utan gör dessutom en fantastisk insats i politiken. Eller det tror jag i alla fall att han gör, baserat bland annat på hans inlägg Utbildarutmaningen FRA IPRED, där Anders beskriver ett möte med riksdagsmannen Gunnar Sandberg (s) i dennes hem för att prata och informera om FRA och IPRED1 – sådant som få av våra riksdagsmän faktiskt verkar förstå. För annars kunde de väl rimligtvis inte rösta för dumheterna? Tycker man.

Tänk om fler av oss kunde göra sådant? Olof Bjarnason undrar vad vi andra har för ursäkt för att inte göra det. Min är att… well, egentligen har jag ingen.

Kommentarer till: "Anders Widén Föredöme" (2)

  1. Jag skyller på att jag talar för fort. Och det eskalerar när jag talar om något jag

    1) blir upprörd av
    2) är hyffsat insatt i

    Men Anders tycker jag ska uppsöka RLM-er i min hemtrakt ändå! Jag vet inte.

  2. @Olof: Anders har förstås alldeles rätt. Hur många riksdagsledamöter finns det i dina trakter? Du kanske skulle se det som en möjlighet att öva på att hålla nere taltempot? Är de många finns ju möjlighet till mycket övning. :)

    Bortsett från att jag vare sig vågar eller vågar tro att jag skulle ha någon positiv effekt så tycker jag inte att jag har tid – vilket givetvis handlar om att jag prioriterar annat högre.

Kommentera

Etikettmoln

