Man lever så länge man lär

November- till nyårsnaglar

Eftersom ivve visade sådant intresse för julversionen av mina naglar, tänkte jag härmed tillhandahålla några nagelbilder. Den första bilden (med mörkgrå metallic) är från första gången, i mitten av november, den andra (lila med silverglitter) från slutet av november och den tredje (mörkröd med guld) är julmodellen från mitten av december. Nu är de svarta med silverglitter.

Mörkgrå metallic-naglar Lila naglar med silverglitter Juldekorerad nagel - guldglitter på mörkröd botten

Bilderna ovan är tagna FK eller urklipp från andra bilder.

Det är svårare än man (läs: jag) tror att fotografera naglar. I dagsljus.

Eftersom min kamera skänker bilderna en rent förskräcklig detaljrikedom var det första jag lade märke till att både fingrar och nagelband var fula, torra och fnasiga. Fine, det är väl bara att smörja in händer och fingrar. Trodde jag.

Bilderna tagna därefter visade krämrester runt samtliga naglar. Inte snyggt.

Och sedan blev naglarna så blanka att man såg både mig och kringliggande hus återspeglas i dem. I och för sig rätt coolt, men ändå… Just att få själva naglarna att synas ordentligt var lite utmanande.

Men vad säger ni, är det inte lite rockervarning på mina nyårsnaglar i alla fall?

Naglar i svart och silver, nyåret 2008/2009

Kommentera

Etikettmoln

