Man lever så länge man lär

Jag har på flera ställen i bloggvärlden lovat att det på min blogg minsann inte ska skrivas någon tillbakablickande sammanställning av året som gått. Och det måste jag ju leva upp till, men för en gångs skull finner jag mig frestad. 2008 har för mig personligen varit ett händelserikt år, fullt av förändring. En del finns att läsa här på bloggen, från februari (då jag på allvar började skriva). Mycket saknas, men så blir det när man försöker att inte bli offentligt privat.

Låt oss konstatera att 2009 har potential att bli bäst hittills.

Kommentarer till: "Ingen jädrans nyårskrönika" (19)

  1. Det är ju underbart – potential att bli bäst.
    Jag nöjer mig med potential, det är inte illa det heller.

  2. @snowflake: Ja, potential säger ju egentligen ingenting – utöver att det bladet ännu är oskrivet. Möjligen andas ordet också en smula optimism. Eller positivism, om man är lite… vassare. :)

  3. Det är ju bara att ta de första två meningarna från alla inlägg så har man en årskrönika. :)

    Något jag saknar är en detaljerad prognos för 2009. Jag har inte sett någon som vågat skriva vad som kommer att hända månad för månad… :)

  4. @ivve: Haha, så enkelt skriver inte jag! Och bortsett från det skulle det ta en jädrans massa tid jag inte har. Sitter just nu och grunnar på vilka bilder från julen jag ska ta med i min rapport. Eller rättare sagt, jag förvirrade mig i stället in i nagelporträttets värld. Det blev inte några bilder på de rödare naglarna, men jag tänkte försöka visa nyårsmodellen i stället. :)

  5. Om du inte vill skriva en nyårskrönika kan du ju skriva en tillbakablick i februari, där du sammanfattar bloggåret. Då har du lite mer tid på dig att fundera, och ingen kan anklaga dig för att ha skrivit en nyårskrönika! :-)

    Hoppas ditt 2009 blir så bra som det har potential att bli!

  6. @Kb: Du, det låter som en jädrans bra idé – om tid och lust finns så gör jag det förmodligen. :)

    Tack. Och detsamma önskar jag dig – håller alla tummar!

  7. Eftersom du nappade på det förslaget avstår jag från att lansera ett annat, mindre seriöst menat, nämligen att du borde ge dina läsare i uppgift att sammanfatta ditt år utifrån bloggen. Skulle kunna bli komiskt, men kanske också lätt deprimerande att läsa olika missuppfattningar…

  8. @Kb: Lagom är för lite? ;) Jag menar att jag väl kan ta mig an båda, helt enkelt. Fast jag betvivlar att jag skulle få så värst mycket respons på en sådan utmaning. Men om man skruvar lite på den… *funderar*

  9. Jag lovar att jag nappar om du gör en utmaning av det, med eller utan skruv. Eftersom jag redan har skrivit en egen ”jädrans nyårskrönika” på min blogg kan jag ju inte använda idén själv. Jag skulle möjligen kunna be om prognoser för 2009, men det blir nog också roligare på din blogg :-)

  10. Jag tror inte att jag har skrivit några årskrönikor tidigare, faktiskt… det blev en i år för att de plötsligt slog mig, på nyårsafton, att jag faktiskt tycker att det gångna året varit osedvanligt bra! :)

    Är det inte snarare så att folk brukar ge nyårslöften… fast läggs de ut på bloggen, tro, då har man ju andra som kan kolla att man lever upp till dem…? ;) Nyårslöften brukar jag inte heller göra, fast man kan kanske säga att din och min ambition att 2009 ska bli ett ännu bättre år, är ett slags… kanske inte nyårslöfte, men nyårsvision i alla fall? :)

  11. @Leva: Ja, alltså. Jag gillar över- och tillbakablickar. Mycket. Det jag har svårt för är vad jag lite överskruvat kallar ”fårskock”, d.v.s när det blir massaktioner. Jag vill verkligen inte vara ett av fåren.

  12. @Leva: Förresten, det glädjer mig att du kan se det ändå rätt turbulenta året som osedvanligt bra – jag hade inte alls blivit förvånad om du suckat och varit glad att det är över. :)

    Och jo, vår ambition är hedervärd, i brist på bättre ord. Alltså, nu är jag iofs på osedvanligt god fot med livet, men jag tycker och tänker att både du och jag har otroliga möjligheter framför oss. Vi är intelligenta kvinnliga varelser – kan man bli något bättre än det?

  13. […] Apropå min nyårskrönika (eller snarare brist därpå) kom Kidneybönan med en idé som väckte intresse hos mig: att be mina läsare sammanfatta året åt mig, att i princip skriva den där ratade […]

  14. Nä, jag gilar inte heller att vara en i skocken – fast jag känner mig aldrig som det, jag tror att jag avviker för mycket så gott som jämt, faktiskt… ;) På gott och ont! :)

    Ja, jag måste erkänna att jag nästan blev lite förvånad själv, när jag insåg att jag känner att det har varit ett bra år! ;) Det har varit rejält turbulent, på de flesta kanter, men jag känner ändå att… jag är i fas med mig själv, märkligt nog! Och så jämför jag nog med hur de senaste åren innan har känts… ;)

    Ja, kan man bli något bättre än intelligenta kvinnliga varelser…? ;) Jag vet inte egentligen, har ju inte provat något annat… men du har alldeles rätt i att det finns all anledning att se möjligheterna i det! :)

  15. Jag nickar igenkännande, ser mig själv som en intelligent kvinnlig varelse som haft ett turbulent men ganska bra år, på det hela taget.

    Bäääää…..

  16. @Kb: Haha, den var både snygg och klockren! :)

  17. *skrattar*…

  18. Men.. vart e min traaaackback :(

  19. @ivve: Har du gjort något anrop, då? ;-)

Kommentera

Etikettmoln

