Man lever så länge man lär

Julkort från Blackwater

Herrn beklagade sig över (eller bara informerade om?) att han hade svårt att hitta folk att skicka julkort till: Har trots att jag frågat helt okända personer om de vill ha julkort inte lyckats få fler än 8 mottagare. Eftersom jag är en snäll och omtänksam person innerst inne (och förbaskat nyfiken, dessutom!) erbjöd jag då givetvis min assistans, vilket resulterade i att jag vid dagens hemkomst möttes av ett litet vitt kuvert liggandes på mattan innanför dörren.

Frimärke + stämpel i närbild Och jo, frimärket var roligt – synnerligen passande för säsongen. Jag kunde inte riktigt förmå mig till att skala ned bilden, så det blev en rätt rejäl (klickbar) närbild – kolla in vilken fin och vågad kant det är på frimärket! Sedan undrar jag också om poststämpeln möjligen föreställer Högalidskyrkan – vad tror ni som är mer kyrkligt insatta?

Här är en bild på kortet som låg i kuvertet med frimärket och poststämpeln på. Kan kanske tolkas som en antydan om att jag inte fabulerar helt och hållet. Notera gärna att bilden är tagen med fina Mac:en som underlag/bakgrund:

Julkort

Jag känner mig hedrad av att ha fått ta emot detta bitvis väldigt traditionella julkort. Tack! Det är faktiskt det enda julkort jag har fått i år. Extra kul därför.

Kommentarer till: "Julkort från Blackwater" (3)

  1. Se där ja. Ytterligare ett bevis på att det bara är mig Postverket jävlas med. Jag hade fått vänta i minst 2 veckor på det =/

  2. @Blackwater: Skicka mig adressuppgifter så testar vi! :)

  3. […] Jag har fått ett julkort till, från Daniel-San (som förstås inte heter så på riktigt, men jag kan väl avslöja att det […]

Kommentera

Etikettmoln

