Man lever så länge man lär

Det har blivit lite oreda i tillvaron på sistone, så nu står jag här med ett par biljetter till morgondagens (well, dagens eftersom klockan passerat midnatt) Whitesnake-konsert och ingen att gå med. Ni ser, jag fokuserar på sällskapet mer än på att bli av med biljetterna. Jag har frågat alla jag kan komma på, alla jag känner som kan tänkas vara intresserade. Samt några till. Så här långt har samtliga alltså tackat nej, varav somliga låtit ordentligt beklagande. Jag känner fortfarande hopp om ett par, men vare sig dessa hakar på eller inte kommer jag att gå. Det går inte att inte gå och se Whitesnake, helt enkelt. Jag har fyllt på mitt tomma lönekonto för att kunna köpa en tröja eller två.

Still of the night med Whitesnake är min favoritvideo genom alla tider:

Ref: Still of the night @ YouTube

Och apropå hårdrockkonserter så kommer jag trots allt att gå på AC/DC den 20 februari. Min expendlande vän, som dessvärre varken kunde gå på Alter Bridge eller Whitesnake med mig, erbjöd mig nämligen sin sista biljett varpå jag responderade med ett ”HELL YEAH!”. Visserligen ståplats (jag är ju kort och ser därför typ ingenting om jag står i en folkflock), men ändå. Jag blev så glad över erbjudandet att han fick en puss. Ja, via SMS alltså. Vad trodde ni?

Touch too much med AC/DC bjuder på en rejäl dos tonårsnostalgi:

Ref: Touch too much @ YouTube

Förresten, här är In loving memory med Alter Bridge från i onsdags:

Ref: In loving memory @ YouTube

Jag är förvånad över att det ändå kan bli så pass se- och hörvärt med en nallefån. Det var många som filmade under kvällen, men få som delar med sig via YouTube – kanske blev det mesta bara skit. Anyway, den här filmningen var så klart inte särskilt bra, så lyssna gärna på den riktiga musiken på MySpace eller annorstädes. Den andra plattan finns även på Ouch!. Själv föredrar jag än så länge den första, som inte gör det. Men jag har köpt båda, så klart.

Kommentarer till: "Whitesnake i morgon, AC/DC i februari" (11)

  1. @Mats: Jag markerade din kommentar som spam – off topic och dessutom oönskad reklam. Nej tack.

  2. Jag känner bara… ren och skär avundsjuka inför februari. Efter imorgon kanske jag känner rent hat… vi får se… *muttrar*

  3. Whitesnake och ”In the Still of the Night”…nostalgi… Damen i videon var för övrigt gift med Coverdale:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tawny_Kitaen

  4. @ivve: Förlåt. Jag kan inte hjälpa att jag har snälla vänner. Du kanske kan be till gudarna att jag blir sjuk och inte kan utnyttja min biljett? Jag lovar att tänka på dig i så fall. Dock vill jag påpeka att jag nämnde väldigt tydligt för min kompis att jag vet någon som vill ha om och utifall att han skulle snubbla över ytterligare en biljett.

  5. @TT: I know. Kanske inte att undra på att videon blev så sexig. :) Alltså, jag läste om deras förhållande hos Blackwater. Apropå länkkärlek och credits etc.

  6. @Mia*: Jo, jag veeet. Hoppas slippa glömma försöka skaffa biljett imorgon… men har äckligt mycket att göra samtidigt :( Surt.

  7. @ivve: Håller tummarna för dig, gör jag.

  8. Yes jag ska på whitesnake imon :D:D fan vad jag ser fram emot det! Drar med syrran, inga av mina polare lyssnar på dem -.-‘. Min kompis i stockholm såg de nu ikväll, hon sa att det var hur bra som helst! hon stod längst fram. Själv har jag skitiga platser på rad 16 -.-‘… Hoppas dock att jag kommer kunna tränga mig fram till scen.. Yeah right…

    Men men, have fun ^^

  9. @samzy: I had fun. :) Men jag tyckte ljudet var kasst. Antar att det kan bero på placeringen i lokalen – vi satt på läktare snett framför scenen och ganska långt bort. Det blev mest en gröt. Men allsången var som vanligt fantastisk. :D

  10. @Mia*: så, nu kan jag börja tycka om dig igen :)

  11. @ivve: Tack, det var skönt att höra. :)

Kommentera

Etikettmoln

