Man lever så länge man lär

Det är en Bra Dag ™

Dagen började bra och den verkar inte bli sämre sedan heller.

Till att börja med så fick jag löfte om att bli ackompanjerad av Josh och hans Drottning på kvällens konsert, och bara det var ju en riktig vinstlott. Alltså, att träffa dem är sällan fel, och att dessutom få med dem som sällskap på konsert med ett av mina absoluta favoritband. Well, om vi säger så: det kändes bra.

Men det räckte inte med det, utan sedan blev jag tillfrågad om jag ville axla rollen som applikationsarkitekt framöver – ungefär exakt precis på pricken det jag skrev om så sent som igår. Eller det jag tänkte, fast jag då ännu inte formulerat det ens för mig själv. Det var ju det jag behövde göra – tänka och sätta ord på saker. Min projektledare har knappast läst inlägget, som ändå inte var så där konkret, och dessutom hade hon också hunnit diskutera saken med min chef. De konspirerar visst för mig, mina ledare. Och verkar veta vad jag vill innan jag gör det själv. Sånt gillar vi. Jag blev så glad så det anar ni inte!

Jag önskar jag hade mer tid att berätta om mina farhågor och katastroftankar som dök upp när denna projektledare i slutet av förra veckan meddelade att hon ville prata med mig, så snart som möjligt, men jag måste ju försöka få ut det här för att kunna gå vidare med nästa. Kvällens konsert. Större delen av detta inlägg skrevs i eftermiddags, men av olika skäl hann jag aldrig publicera det innan det var dags att ge sig av så därför gör jag det nu – i förfluten tid.

Men fatta vilken jävla bra dag det blev, det här!

Kommentarer till: "Det är en Bra Dag ™" (4)

  1. Lysande. Riktigt bra chefer du har. R är väl kvar?

  2. […] Vi var och såg Whitesnake igår på Hovet. För min del så var det dessutom min första livekonsert om man bortser från några utomhuskonserter utan inträde, så jag lallade bara med som en annan bortkommen lantis. Jag ska inte ens försöka mig på att recensera själva konserten, för jag har nämligen ingen som helst relation till Whitesnake. Jag hade det inte innan konserten och jag har det inte så här efteråt heller. Det var två låtar jag hade hört förut, Is this love och så en annan som jag inte vet vad den heter. Mia*, som har koll på det där, sa det, men jag glömde det lika fort igen. […]

  3. […] Det var inte något planerat utan ett par biljetter ramlade helt enkelt ner i knät på oss (tack Mia!). Whitesnake har aldrig varit några av mina favoriter. Jag har alltid tyckt att det är ett helt […]

  4. @Kb: Ja. Ja. Och ja, men inte så länge till, tyvärr – det är en rejäl omorganisation på gång inom just det området. Det blir nya grupperingar med nya chefer, och det händer nog väldigt snart.

Kommentera

Etikettmoln

