Man lever så länge man lär

Märkligheter i köket

Blackwater gav mig en köksutmaning och fjärran vore det mig att ducka.

Ta med er kamera in i köket och leta reda på det märkligaste föremål ni hittar, ta kort på det och posta det på er blog. Posta sedan inlägget i kommentatorsfältet här samt utmana tre personer till att göra samma sak.

Kylskåpsmagnet/tubklämma Här är min bild och den föreställer något inte särskilt märkligt egentligen, men det verkar fånigt att lägga upp en bild på Mac:en (jo, datorn bor i köket och jag tycker att den är märklig) så det får bli min [enda] kylskåpsmagnet och tillika tubklämma, som hänger på dörren till frysen (borde heta frysskåpsdörr i analogi med kylskåpsdörren, men det låter bara fel) och så klart aldrig blivit använd – jag köpte den nog för att träet är/var fint.

Jag utmanar MsAcne, ivve och Drottningen, som jag tror alla kan tänkas hitta eller göra något märkligt av det mesta.

Har ni tänkt på att det här blir lite av ett taktikspel? Det vore dumt att utmana människor som inte kan förväntas anta utmaningen och därmed hålla kedjan obruten, så det handlar om att välja rätt.

Så nu är det upp till bevis – valde jag värdiga vinnare?

Kommentarer till: "Märkligheter i köket" (13)

  1. blackwater1970 sa:

    Tubklämma. Ja det där var mycket märkligt. Har aldrig sett en sådan. Först innan jag läste texten trodde jag det var nått slags designad kötthammare.

  2. Vi hade en sådan där när jag var liten. Kraften från tuben är alldeles för stor för de där mesiga pinnarna, så om man inte har någonting som håller ihop den längst ut går den sönder efter exakt en sekund. Men snygg är den. :)

  3. @Blackwater: Ja, jag vet inte om det faktiskt heter tubklämma, men jag tyckte det lät bra och tror (precis som Daniel här under) att den är till för att liksom linda kaviartuben (eller annan lämplig aluminiumtub) runt. Du vet, för att försöka få ut allt innehåll? Formen är ju fin också, ja – yxkänsla, tycker jag. :)

  4. @Daniel: Ah. Och jo, inte fasen funkar den, men den är fin. :)

  5. @Daniel: Din länk pekar på fel blogg, upptäckte jag just! :D Det var tydligen länge sedan du kommenterade hos mig.

  6. Jag kan inte svara på någon utmaning förrän mitt tekniska handikapp är avhjälp (måtte det bli snart, jag liiiiider)

    Ingenting funkar ju

    (dessutom vet jag inte om jag har något märkligt i köket, men det kanske jag har)

  7. @Drottningen: Jag tror att du är en sådan människa som alltid kan hitta något märkligt, även om där inget finns. Jag hoppas på dig här. Och det är tillåtet att ta hjälp av sambon och hans pinaler.

  8. […] passade på att utmana mig angående märkligheter i köket. Eftersom jag inte besvarat hennes tidigare utmaning – jag har skrivkramp, men det ska komma något […]

  9. @Daniel: Jag har ändrat URL:en i din kommentar så att den leder till rätt blogg. Var så god! :)

  10. och bild också *muttrar*

    Kan det inte räcka med en bra beskrivning om jag nu hittar något?

  11. @Drottningen: Enligt instruktionen ska det vara bild också, men om du beskriver tillräckligt bra kanske du kan få dispens. :)

  12. Jag har väl inga märkligheter i mitt kök?!

    *hmpf*

    *s*

    Jag får gå på jakt!

  13. @mcsarcne: Klart du har! Det har nog alla, men det är lätt att bli hemmablind. Lycka till med skattjakten! :)

Kommentera

Etikettmoln

