Man lever så länge man lär

Tips: Lottens Julkalender

Ni som gillar att klura och har lite koll, missa för guds skull inte Lottens Julkalender! Det har redan gått ett par dagar, men det är många kvar.

Så här skriver Lotten själv:

Den 1 december 2005 öppnade vi den första luckan i Lottens Julkalender. Jag skriver i den blogginlägg som vore jag någon annan – död, levande, fiktiv eller verklig. Författare, seriefigur, tv-nisse, känd bloggare eller vad som helst. Ibland är det stilen som är förändrad, ibland är det handlingen. Ibland är allt förändrat men ändå texten fullproppad med ledtrådar som ju leder er på rätt håll.

I kommentatorsbåset gissar ni hur vilt och hur många gånger ni vill. Minsta lilla gissning renderar en lott i plommonstopet; alla har en chans per dag att vinna en ytterst hemlig t-shirt (som snart kommer att finnas på bild här i marginalen). Extra välformulerade eller finurliga gissningar kan belönas med extrapris. De som vill skapa villospår är välkomna att göra det.

Luckorna så här långt:

Jag tycker det verkar väldigt roligt, och beklagar att jag själv varken har tid eller förmåga att delta. Men nog har jag väl läsare som känner sig manade?

Tillägg: I efterhand kommer jag på att jag glömde ett par saker:

  1. hos Lotten rekommenderas man varmt att läsa kommentarerna
  2. hos Lotten kan man inte bevaka kommentarerna (ja, jag tjatar – vill ju!)

Lycka till!

Kommentarer till: "Tips: Lottens Julkalender" (2)

  1. Men kliv in och gissa! Bara en gång per dag tar ju ingen tid — du kan ju vinna även om du gissar på Kalle Anka när det är Strindberg …

  2. @Lotten: Nämen, hej! Och välkommen till min lilla blogg. :)

    Du har så klart helt rätt, men för mig känns det jättekonstigt att inte vara seriös i gissandet. If it’s worth doing, it’s worth doing it right. Jaja, vi får se… jag kanske smyger mig in någon gång, jag med.

Kommentera

Etikettmoln

