Man lever så länge man lär

Uppfräschad flärd

Strax innan jag skulle lämna kontoret gjorde jag som man ofta gör innan man ska ge sig iväg någonstans – pudrade näsan, om vi nu ska ta till eufemismer. När jag skulle stoppa in tröjan innanför jeansen slog jag i lillfingernageln på vänster hand, med resultat att hela den pålimmade delen trillade av.

Då var det ju väldigt praktiskt att det var just nageltjejen jag var på väg till.

Hon satte på en ny s.k. tipp på den drabbade nageln och kortade, eftersom jag bad henne, av samtliga naglar så mycket det gick – de växer ju ändå snart ut och blir i vägen igen. Under i stort sett hela proceduren satt jag med färgkartan och velade hit och dit kring vilken lack jag skulle välja – beslut är som bekant svåra saker. Till slut hade jag i alla fall bestämt mig för mörklila metallic, med silverglittrig dekoration (nästa gång blir det djupröd metallic, samma glitter).

Jag har försökt fotografera resultatet, men färgen är kanske för mörk för det syns inte alls att den är lila. Kanske går det bättre i morgon, i dagsljus.

Mina händer kliar som sjutton nu på kvällen och jag tänkte att det kanske berodde på handkrämen (min första någonsin – är det inte tantvarning på det?) jag köpt, men nu märker jag ju att det kliar på alla möjliga andra ställen också så det borde vara något mer omfattande. Funderar på om jag ätit något som kanske skulle kunna ge allergiska reaktioner. Fast jag är mig veterligen inte allergisk mot något. Eller… hemska tanke – tänk om det är kontoret som ger mig reaktioner? Jag har ju faktiskt reagerat på sådant förut, fast då fattade jag aldrig att det var lokalerna som gjorde mig sjuk förrän jag flyttat därifrån och en vacker dag plötsligt blev varse att jag var symptomfri.

Gah! Det kliar och sticker och hettar. Sova kanske gör någon nytta…

Kommentarer till: "Uppfräschad flärd" (7)

  1. Ooh, naglar… *längtansfull suck* :)
    Hoppas att du lyckas fota, det låter urläckert.

  2. @Hanna: Välkommen! Jag glömde faktiskt prova idag, medan det fortfarande var ljust ute. Men det blir väl en dag i morgon med. :)

  3. Man kan ju alltid hoppas, men helt säker kan man aldrig vara. :)

  4. @Hanna: Nej, men det är kul att inte veta säkert, att ha något att se fram emot – blev det en dag eller inte? :)

  5. Hon satte på en ny s.k. tipp på den drabbade nageln och kortade, eftersom jag henne, av samtliga naglar så mycket det gick – de växer ju ändå snart ut och blir i vägen igen.

    Nu har jag läst den här meningen tre gånger, men jag den fattar fortfarande inte riktigt. Saknas det ett ”bad” möjligen?

  6. Och bara för det blev det omvänd ordföljd i mitt eget inlägg. SUCK! ;-)

  7. @Petra: Galopperande ordomkastningssjuka. *diagnosticerar* Och jo, det saknas ett ”bad”, helt riktigt – jag har sett det men inte kommit mig för att ändra ännu. :) Jag gör det på en gång!

Kommentera

Etikettmoln

