Man lever så länge man lär

Den femte meningen

Men åh, en sådan intressant rubrik det blev. Tankeväckande. Any takers?

Signerat Les Brown Jag snor en liten en (meme, that is) från emma – femte meningen på sidan 56 i boken som ligger närmast mig lyder som följer:

”Om länder med mycket vind, som USA, Kina och de i Europa, investerar kraftigt i vindparker, för att förse elnätet med billig el, skulle bilarna i första hand kunna gå på vindkraft – och till en kostnad som motsvarar ett bensinpris på under 26 cent per liter.”

Boken är alltså mitt exemplar av Lester R. Browns Plan B 3.0.

Kommentarer till: "Den femte meningen" (11)

  1. Det var som sjutton vad du bloggar nuförtiden! Nytt inlägg flera gånger om dagen! Men visst, jag är på.

    Närmast mig ligger Blå traktorns flitiga dag – en flikbok om fordon. Den har bara sex, inte 56, flikar, inte sidor, men jag citerar den femte meningen ändå: ”Och så tuffar den blå traktorn bort till korna, som väntar på att bli mjölkade.”

    Intressant, eller hur?

  2. Eh? Är det är typ en utmaning? I så fall måste jag kolla runt lite för det finns inte en enda bok här i datarummet. Sovrummet ligger vägg i vägg och där finns det garanterat böcker. Frågan är hur många av dem som är mina… *kollar*

  3. […] Mia* hittar jag denna lilla grej (meme) som hon hittat hos emma som hittat den här som hittat den […]

  4. @Kb: Haha, jag reagerade på ordet ”flikbok” och tänkte att tangentbordet hakat upp sig, men så kom jag på att det nog inte precis var frågan om en Rankin – du får ju en del variation.

    Ska jag vara ärlig var det SAOL som låg närmast mig (någon centimeters marginal), men eftersom den inte huvudsakligen är uppbyggd på hela meningar betraktade jag den som på förhand diskvalificerad och tog den andra. Annars har jag inte mer än två till nära datorn – i biblioteket har jag ju ingen dator. Ännu. Mac:en är igång och det finns öppna nätverk häromkring så varför inte… :) Trillade hit (jobbdatorn) för att jag funderade på att sno nätverkssladden.

  5. @West: Vill du att det ska vara det? Säg gärna ja, för det är lite kul.

  6. Jag skiter i vem jag spelar åt (väst eller tex Indien)

    Ryssland (brytit mot folkrätten och får G för det) = bättre å sätta in kärnvapen mot packet (med biokemiska vapen)

    Listan

    Dödsstraff (proportionsbestämt dvs tortyr)

    Präster (predikat skit etc) ska ej ha pension eller lön (bibeln brännas på bål)

    Nyliberalt= väck med passiviseringen i väst framförallt

    Starka arméer

    Outsourcing= bästa ska ha jobbet helt enkelt

    Väck med diktaturer= döda dvs som ”USA doktrinen” om man vill vara rolig (Putin tex krävs ju lite psykologi för att räkna ut denna falske skitstövel)

    Var är psykologerna idag? Indiana jones film ”läste av psyket” (sånt kommer ju i framtiden= partiklar med informationsinnehåll etc även sånt datasystem)

    För mänskligheten (och se vilket komplex det blir i framtiden= vilket hopp det blir)

    Alla marknader ska öppnas upp för investeringar (rationella som ger mervärden och vinst)

  7. […] hos Mia* så hittade jag, förutom en utmaning som jag inte fått en trackback på, en gammal klassiker. Jag […]

  8. Oi! Varför kommer mina trackbacks fram och inte dina? Nu blir jag ju ledsen. :(

  9. @ivve: Inte vet jag. :) Tillåter du trackbacks på din blogg?

  10. Hm, jag som lyssnar på mitt livs första ljudbok känner mig utanför. Orkar inte gå tillbaka och lyssna helt enkelt. Så det är självvalt- lättjebaserat.
    Men ja vad det händer på skrivfront och annat i din värld. :)

  11. @Pian: Jag tror inte att jag förstår vad du just skrev? En ljudbok har ju inte sidor, så den här lilla utmaningen borde inte vara applicerbar på en sådan. Vilken är det du lyssnar på – något spännande?

Kommentera

Etikettmoln

