Man lever så länge man lär

Brandrök i kvarteret

Som jag satt här i godan ro och nätpratade (nästan som i gamla tider) med ivve noterade jag plötsligt en annorlunda lukt. Först trodde jag att det kanske var min nästan hysteriskt blommande gardenia som doftade, men sedan insåg jag att det var brandrök. Vän av ordning steg först ut på balkongen och kunde konstatera att det luktade också där, tog sedan på sig skor och jacka och gick för att ta en sväng runt kvarteret. För att pejla in källan till röklukten, ifall att det var något att bry sig om. Redan i trappan ned fick jag besked av en något förfriskad men riktigt trevlig och pratsam yngre man, som berättade att det brann eller i varje fall brunnit i en vindsvåning något drygt kvarter härifrån. Jag tog rundan runt kvarteret och såg en slang ligga på marken. När jag sedan, väl hemma igen, kollade på webben efter nyheter fick jag veta att det tydligen tagit mig 2.5 timme att känna röklukten. Bra isolering eller var jag månne absorberad av det jag hade för handen? Jag vet inte.

Kommentarer till: "Brandrök i kvarteret" (1)

  1. Hmmm… – Mia – Måhända finns det annat som kan ”brinna så det ryker” också, kanske… :wink:

Kommentera

Etikettmoln

