Man lever så länge man lär

Unik säljpunkt

Ibland känns det som om jag sett allt och hört allt förut. Jag är luttrad, cynisk, blasé – you name it. När jag lyssnar på The Java Posse funderar jag ibland på om jag skulle kunna sitta och diskutera teknikaliteter så där ingående och engagerat som de gör och jag tror faktiskt inte att jag skulle det. Jag tycker inte att jag har något att komma med. Vad jag än har att säga är det ju någon annan som sagt det förut, eller kan och kommer göra det bättre. Det är lite samma känsla jag har när det gäller allmänt bloggande. Varför göra det som någon annan kan göra, och gör, bättre? Min nisch är mig och mitt. Det är det enda område jag kommer på där ingen kan slå mig på fingrarna.

Vem säger att ett blogginlägg måste ha någon viktig poäng?

Kommentarer till: "Unik säljpunkt" (5)

  1. Jag var rätt tveksam till att börja blogga, bland annat just därför att jag inte tyckte att jag kunde tillföra något nytt. Sedan började jag nog att resonera som du, att mitt liv är det ändå bara jag som kan skriva om. Det räcker för mig att göra det för min egen skull, om andra vill läsa är det bara roligt (oftast).

    Och jag läser gärna om dig och ditt!

  2. ”Vem säger att ett blogginlägg måste ha någon viktig poäng?”

    Ingen hoppas jag. Annars kommer bloggpolisen att stänga min blogg å det snaraste! ;-)

  3. @Kb: Mig och mitt är faktiskt väldigt svårt att skriva om, tycker jag. Eftersom det här är så offentligt och helt öppet vill jag inte bli för personlig. Eller i alla fall inte privat. Och då kan jag känna att det ofta inte blir mycket kvar att skriva om. Jag skriver lite nu och då rätt långa haranger, men det blir ofta om hur livet suger och inte publicerat.

  4. @Petra: Det där var mest en sur känga till mig själv, förstås. :)

  5. Jag publicerar inte heller alla inlägg i kategorin ”life’s a bitch and then you die”. Tur är väl det. Men det är skönt att skriva av sig ibland.

Kommentera

Etikettmoln

