Man lever så länge man lär

City-Söder i steg

Det är svårt att, en arbetsdag, hinna med mer än mat, motion och arbete.

Idag höll jag till på kontoret inne i stan eftersom morgonen bjöd på möte. Därefter blev det lunchpromenad och sedan dog alla nätverkskopplingar jag behöver för mitt uppdrag och så blev det dags för GP att sluta för dagen och jag hakade på och det kom till slut att innebära promenad hela vägen hem.

Det är garanterat längre från citykontoret och hem än från mitt vanliga, men jag ska vara ordentlig och mäta upp båda sträckorna. I steg och/eller kilometrar. Idag gjorde vi några smärre omvägar och stegräknaren hade vid hemkomsten räknat in strax över 10 000 steg, men eftersom jag råkade nollställa den strax efter lunchpromenaden vet jag inte hur många det blev totalt. Om vädret inbjuder till det (eller åtminstone inte avskräcker) ska jag i morgon mäta upp samma sträckor som före nollställningen – jag vill ju veta.

Efter allt stegande ansåg jag det helt okej att hoppa över dagens träning.

Kommentarer till: "City-Söder i steg" (5)

  1. snowflake99 sa:

    Det är tur att det finns digital musik och ljudböcker, annars skulle jag vara allvarligt oroad för din kulturkonsumtion.

  2. Jag tror att du kan oroa dig lite ändå, för det mesta jag lyssnar på är jobbrelaterat – tekniska podcasts. :) jPod-filerna (som är det enda litterära jag just nu har på min spelare) måste jag mickla med för att få dem i rätt ordning, men iofs… annars fick jag precis tag på ”Snabba cash” – något som du läst och tycker om? Det vill säga, har åsikter om som du dessutom vill delge.

    Sedan kan jag väl också säga att bokläsande normalt (d.v.s så var det förr) är sådant som ingår som en självklar del i vardagen, som att borsta tänderna ungefär. Sådant som inte behöver nämnas, alltså, för att det alltid finns där. Fast… jag erkänner, nuförtiden lyssnar jag på saker i stället för att läsa – det är kanske glasögonen som spökar där. Jag är om kvällarna för trött i ögonen för att vilja läsa.

  3. Jäklar… jag menar ”Aldrig fucka upp”. Det var den jag fick tag på, men du får förstås gärna berätta vad du eventuellt tyckte om ”Snabba cash” också – den kommer jag förmodligen också att läsa vid tillfälle.

  4. Jag har inte läst nån av dem, jag klarar inte riktigt av att läsa sånt som alla andra läser samtidigt. Det är dels för att när något är väldigt hyllat tycker jag sällan att det lever upp till hajpen, dels för att jag har en instinktiv motvilja mot grupptänkande, gruppaktiviteter, ”alla ska”, ”alla borde”. Jag blir bara helt anti.
    Sen, när det gått några år, kan jag läsa och tycka att det är riktigt bra.
    Så jag har inte läst vare sig Lapidus eller Bitterfittan eller Mig äger ingen eller Små citroner gula eller Flyga drake… Men fråga igen om ett par år!(Då du har glömt bort den…)

  5. Haha, jag brukar inte heller vara akut intresserad. I det här fallet var jag faktiskt inte medveten om att det var frågan om någon hype – det var en kompis som rekommenderade ”Snabba cash” (i pappersform) i somras och en annan som nu i dagarna donerade ”Aldrig fucka upp” (i ljudboksform), men jag borde väl ha misstänkt att det var något. Två helt olika källor, liksom…

    Förresten har jag bara läst citronerna, av dem du nämner. Det säger nog bara mest att jag inte hänger med – har liksom bara hört ett av namnen på de övriga. :)

Kommentera

Etikettmoln

