Man lever så länge man lär

Dagens besvikelse

Okej, jag förstod det nog redan på morgonen – att skiten skulle röstas igenom oavsett vad som hände. Om inte idag, så i morgon eller om bara några dagar.

Men jag var där, utanför riksdagshuset, och jag stod upp, än en gång, och Thomas Tvivlaren har skrivit ganska precis det jag velat säga om jag hunnit.

Klockan är nu halv två (på natten) och jag har precis slutat jobba för dagen… men jag måste få kolla vad andra skrivit om eländet innan jag går till sängs. Det är extremt ovanligt att jag som idag inte hinner surfa under en arbetsdag.

Kommentarer till: "Dagens besvikelse" (12)

  1. Ditt sällskap till demonstrationen igår var ju en hyfsat gammal bloggbekantskap! :) Världen är bra liten…

  2. Off topic: hoppas att du hittar passet och får en riktigt skön semester!

  3. Ja, det är sanslöst. Vad bra att du var där i alla fall.
    Jag mejlade Camilla Johansson, den enda folkpartisten som röstade nej.

  4. @TT: Känner du Johan, alltså? Kul! :) Vilken av alla bloggarna skulle vara skyldig?

  5. @Kb: Mäh. Jag hade gärna sluppit bli påmind om passet just nu, men det gör och får jag säkert. Tack! :)

  6. @snowflake: Jag hoppas att du menade Lindberg? :)

    Här kan man se hur folk röstade.

  7. snowflake99 sa:

    Ja, jag menar Lindberg förstås. :)
    Men din länk fungerar inte. Tillfälligt?

  8. @snowflake: Min länk fungerar fint för mig och jag lyckas banne mig inte skriva in den som text här utan att det blir knasigt. :(

  9. @snowflake: Jag grottade en stund på webbplatsen, men hittade ingen rak och enkel väg till omrösningslistan.

    Ledamöternas omröstningar står det så här:

    Du hittar information om hur ledamöterna har röstat på sidan Sök bland förslag och beslut. Ledamöterna röstar om förslag som finns i utskottens betänkanden. Du ska därför gå till informationen om betänkandet för att se resultatet av omröstningen. Klicka där på ”Utskottets förslag och kammarens omröstning” och därefter på ”Visa ledamöternas röster”.
    Sök bland förslag och beslut

  10. Så du får nog klicka själv! ;) För mig känns det helt oöverstigligt just nu – jag orkar verkligen inte hålla alla instruktioner i huvudet. Och vad fan… jag har ju redan länken.

  11. snowflake99 sa:

    Men snälla gumman, inte behöver du serva mig med det! Det kan vara i min webbläsare länken inte funkar, eller bero på att vårt nät varit svajigt flera dagar (åska mm).
    Kramar på dig och ha det gott!

  12. @snowflake: Jag är sådan… kan inte låta bli att försöka, men sedan får jag ju dra en gräns någonstans också. :) Kram!

Kommentera

Etikettmoln

