Man lever så länge man lär

Är det sport på TV?

Jamen, fy fasen vad folk skriker här i kvarteret! Jag antar att det är fotbollsmatch, för det brukar vara det som får folk att bete sig så. Jag gissar att ”rätt” lag gjorde mål för en tag sedan – det lät i alla fall så på vrålen.

Det där med sport har jag aldrig riktigt förstått mig på. Det vill säga, jag såg en hel del på sport när jag var barn och även i de yngre tonåren – jag tittade bl.a på fotboll och ishockey och friidrott tillsammans med min far. Det var hans stora intresse, som jag nog delade mest för att få umgås med honom. Efter att jag flugit ur boet minskade intresset stadigt och numera är jag närmast allergisk mot sportsändningar i tv. Och radio. Jag kan verkligen inte förstå att folk kan uppbåda sådan entusisam för något så… ointressant.

Kommentarer till: "Är det sport på TV?" (8)

  1. Men kära människa – det är ju fotbolls-EM och Sveriges första match!! (Och vi vann med 2-0.)

    Och jag är väldigt intresserad för att vara totalt ointresserad av sport. :)

  2. @KaK: Jo, jag har inte lyckats undgå att höra talas om evenemanget (typ halvsovande, i radion på morgonen) – det går ju inte att undvika, hur gärna man än vill. Däremot har det inte fastnat så många detaljer. Och jag är tacksam för att mina kollegor (som i princip är de enda jag träffar) inte sagt ett ord om saken – kanske kan ha något att göra med att det är sjukt stressigt på jobbet och att merparten av kollegorna kommer från annat land och knappast bryr sig om vårt fotbollslandslag.

  3. Eller som Lasse Åberg så träffsäkert formulerat det:

    ”Den enda sport jag ägnar mig åt är hopp. Jag hoppar över sportsidorna.”

  4. @TT: Alldeles lysande! Fast det förutsätter nog lite att man läser tidning i pappersform, vilket jag inte gör. :)

  5. Men är det inte så att det hela inte är ointressant för de som följer det? Annars är ju folk mer dumma i huvudet än jag trott. ;)

    Går bra med vår träff förresten… Men om några veckor kanske det finns tid igen :)

  6. @ivve: Ajuste. Jag måste erkänna att jag helt glömt bort att vi skulle ses. Men jag har läst ut din bok, det har jag! :)

    Om några veckor… du menar då medan jag är i Frankrike? :) Återkommer till landet ca 10/7 och är då ledig hela resten av månaden.

    Men angående sport så tror jag nog att du har rätt – något annat vore ju helt absurt. :)

  7. @Mia*: Jamen..nämen… alltså. Jaha. Jag får försöka få grepp om hur vår tid ser ut framöver nästa vecka helt enkelt och återkomma efter det.

    Jo, själv har jag tillräckligt intresse för att eventuellt ha ljudet på och sedan se 3minuters-sammanfattningen av en fotbollsmatch. :) Snooker däremot, det kan jag ligga i soffan i timmar och se på!

  8. Jag tror faktiskt inte att jag kommer att ha tid över förrän i juli – om vi nu inte bara pratar om en snabb lunch någonstans, förstås. Eller det var kanske egentligen det saken gällde? Jag har banne mig teflonminne.

    Just i detta nu har jag musik i högtalarna och fotbollsmatch på tv som bakgrund till det – väninnan ligger i soffan och ojar sig över spelet.

Kommentera

Etikettmoln

