Man lever så länge man lär

Ny bloggmall

Jag har tröttnat på den gamla mallen, som kändes mer vår än sommar (som det nu är). Egentligen ville jag ha något betydligt mer färgsprakande, men vare sig den rosa eller den röda mallen som erbjuds här hos WordPress.com föll mig i smaken – utseendemässigt, möjligtvis, men inte funktionsmässigt.

Den röda mallen är rätt snygg och har fullt widgetstöd, men till en mycket smal layout som förskrämt trycker sig mot vänsterkanten tackar jag nej.

Den andra är en rosa färginjektion med stora blomster, men använder ett trist typsnitt och, vilket är än värre, saknar widgetstöd. Nej tack, där med.

Så då fick det bli den här strikta och rätt enkla mallen (Neat!) som dock har fullt widgetstöd och möjlighet att använda egen bild i sidhuvudet. Den har också en funktion jag saknat på både min egen och andras bloggar – möjligheten att bläddra sig fram från inlägg till inlägg. Bilden jag valt föreställer favoriten av mina två inköp från Elektriska Svea i fredags och är tagen med nallefånen, så nu ser både ni och jag att det funkar. Kanske blir det fler bilder framöver.

Kommentarer till: "Ny bloggmall" (10)

  1. Men så fint! Jag gillar bilden jättemycket. Feststämning!

  2. @snowflake: Ja, just det – här på bloggen är det alltid party. :)

  3. Nästan som på min blogg då :-)

  4. @Kb: Ja, precis! :)

  5. Jag tycker det blev jättesnyggt. Lampan för tanken till disco och just party som påpekats här ovan.

  6. Ursnygg är lampan. Ajaaa. Jag skulle inte våga gå och titta på kökslampa ihop med dig – risken är alldeles för stor att jag hittar Den Perfekta Lampan och att den inte alls passa ihop med min ekonomi och då skulle jag bara bli olycklig.

    (Essa. Ta inte reda på vad ”Elektriska Svea” är för något. (För det är inte den där elaffären i hörnet hornsgatan/ringvägen, vid Zinken?))

  7. @KaK: Petmoster undrar vad det var du tyckte blev jättesnyggt – blogg, lampa, kombination? :)

    Du skulle se vilka tjusiga skuggor det blir på väggar och tak av lampan, förresten – lite kan det väl anas på bilden, antar jag. Och jag blir glad av att mötas av min fina lampa när jag öppnar ytterdörren. Den är ju, tack vare de små runda speglarna, fin även när den är släckt.

  8. @MsGarbo: Ja, visst är den! :)

    Du kanske kan önska dig något i inflyttnings- eller vad-det-nu-heter-när-man-fått-barn-present? Sådant har ju funkat förr, liksom.

    Läs inte nästa mening om du inte vill veta! ;)

    Och nej, det är inte i hörnet men dock rätt nära – vid 4:ans (och 66:ans, tror jag) busshållplats när man ska mot Gullmarsplan.

  9. @Mia: Det var bloggens nya utseende jag menade. Huru lampan ser ut hemma hos dig kan jag ju omöjligt veta. :)

  10. @KaK: Ja, men alltså, nu är det ju så att lampan är en del av bloggens nya utseende och nog tycker jag att bilden i sidhuvudet ger i alla fall en aning om hur den ser ut. :) (för att inte tala om länken till produktsidan iofs)

    Men tack för preciseringen! :)

Kommentera

Etikettmoln

