Man lever så länge man lär

Sirap i systemet

Även denna lördag känner jag mig tämligen zombieaktig – det är kanske så det ska vara. Jag menar, det kanske är därför vi är lediga lördag och söndag. Söndag är förstås för att vi ska gå i kyrkan, men lördag kan ju vara just för att vila ut.

När det är slut på arbetsveckans stress och hets går luften ur mig totalt och det gillar jag inte alls för det är ju nu jag skulle kunna göra det som inte hinns med på vardagarna. Och så lyckas jag bara inte uppamma kraften, trots att tiden finns.

Jag försökte sova länge, käkade därefter min sedvanliga frukost på keso och fruktsallad och sedan blev jag liksom bara sittande. Höll halvt på att slå ihjäl mig på vägen till telefonen när väninnan ringde och mitt ben hade somnat.

Vi fastställde vårt gemensamma schema inför deltagandet i kvällens kombinerade inflyttnings- och schlagerfest och sedan började jag fundera över vad jag ska ta på mig. Kläderna tror jag nog fixar sig, men jag vill gärna ha lite festliga smycken och det är där någonstans som lyxproblemen börjar. För var finns mitt glittriga festhalsband? Hur och var är det nedpackat och… hur lång tid tar det att hitta det? Och så skulle jag behöva hitta roligare skor än mina vanliga walking-varianter. Jag både hoppas och inte hoppas att de påtänkta kläderna gått och blivit för stora.

Förresten tänker jag dricka alkohol ikväll. Vin. Det tänker jag tillåta mig att göra. Det ska bli intressant att se hurdan effekten blir – jag är ovan vid det här laget. Jag har ju inte fått i mig en droppe sedan den 9:e februari (ja, jag kollade!). Det blir 104 vita dagar, det. Nästan lite synd att bryta den sviten. Men bara nästan.

Annars har jag idag väldigt spända muskler i nacken, vilket nog kommer sig av gårdagens besök på Gröna Lund. Jag hängde med en väninna med pojkvän plus två kompisar, och åkte då Jetline (stora berg-och-dal-banan), Flygande mattan och Vikingaskeppet. Den förstnämnda var lite tuffare än jag väntat mig och jag var rätt matt i benen när vi steg av. Det var förmodligen där nacken tog stryk – jag antar att jag försökte dra in huvudet i skalet när det var som värst. Eller så är det nackonda ett resultat av den våldsamma tvärnit som bussen tvingades göra då en taxibil helt oväntat sneddade in framför nosen på den. Vissa stående passagare i bussen slog sig ganska ordentligt efter vad man kunde höra. Vi hade tur som satt ned (tack vare lite smart framförhållning från min sida) och klarade oss ganska bra. Jag satt på snedden så vem vet vad nacken utsattes för. Peppar, peppar.

Grönan har jag för övrigt en väldigt kluven inställning till. Stället luktar tonårsfylla. Många av tonåringarna ser ut att ha passerat 30-strecket, somliga med råge. Detta till trots såg jag ändå förvånansvärt många herrar i lagom ålder som såg lite intressanta ut. Det kanske också är något som ingår i själva Grönan-konceptet? Fylleri och raggande i en lössläppt miljö – vad mer kan man tänkas önska?

Apropå intressanta herrar så har jag alltså gått och fått vårkänslor igen. Det var väl cirka en månad sedan sist, så det kan säkert kopplas till hormonsvängningar. Jag skulle gärna känna så här oftare, för det gör faktiskt livet roligare att leva.

Kommentarer till: "Sirap i systemet" (9)

  1. själv blir jag ju bara förbannad av humörsvängningar (mer än vanligt alltså), så för mig vore ju din variant mer lämplig ;)

  2. Instämmer!

    @Mia: Hoppas att festen var kul!

  3. Hoppas festen var skitkul :-) Hur gick det med vinandet? Stöp du efter första glaset? ;-)

    Intressanta herrar…finns det någon särskild eller är allt intressant just nu? Hihi ;)

  4. @Drottningen: Hm, att bli förbannad är väl att uppleva humörsvängningar va? ;) Du tror inte att det ändå kan vara nyttigt att bli förbannad ? Jag menar, det kanske spolar bort skräp i blodet t.ex. Borde väl i alla fall sätta lite fart på det. :) Men man kan ju gissa att Josh skulle uppskatta min variant något mer. Kanske.

  5. @KB: Nu snurrar du till det för oss – jag betraktar allt som inte är explicit adresserat till någon annan som kommentarer på inlägget, d.v.s riktat till mig. Och det som är explicit adresserat till mig är förstås också till mig. :)

    Ja, festen var kul. Kanske skriver jag om den vid tillfälle. Eller inte.

  6. @Lärarinnan: Jag vet inte om jag skulle sträcka mig så långt som till att kalla festen skitkul, men kul var den i alla fall. Och jag stöp faktiskt inte alls, trots att det blev fler glas än ett. :) Och herrar… njä, ingen särskilt utvald direkt. Fast om det hade funnits så hade jag ändå inte nödvändigtvis skrivit om det här. :)

  7. Mia*: ”Fast om det hade funnits så hade jag ändå inte nödvändigtvis skrivit om det här. :)” ….hihi skönt att se att du fortfarande är lika hemlighetsfull som jag kommer ihåg dig :)

  8. @Lärarinnan: Haha! Ja, man måste ju tänka på sin integritet. :) Och alla har vi väl gränser för vad vi bloggar om och inte – även du, gissar jag?

  9. Somehow i missed the point. Probably lost in translation :) Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Drugstore.

Kommentera

Etikettmoln

