Man lever så länge man lär

Kedjeförseningar

Det var det där med att gå ut, ja. Jag tror att det var det första jag skulle göra idag. Och här sitter jag ännu. För jag kom på att det fanns en bunt andra faktorer som påverkade och att jag hade vad som i alla fall känns som en massa saker jag absolut måste göra innan jag kunde gå ut och promenera. Sådant som t.ex att duscha, hitta svala kläder och fixa i ordning (plus äta!) lunch. Ja, det var några saker i alla fall. Det finns fler faktorer, av mer privat natur, som jag förtiger.

Suck, sådana här gånger blir jag lite trött på mig själv.

Lunchen är i alla fall avklarad (citruskyckling med ingefära), men varken duschandet eller kläderna. Och jag måste gå och handla, så att jag kan laga mat för frysens räkning. Mest frukt och grönsaker. Och så en massa bär, som jag glömde köpa förra gången, och antagligen blir det väl keso till dem – för i veckan ska jag ju äta två mål mat per dag och då verkar fruktsallad med keso bra som frukost. Inget besvär med att laga till, liksom. Och för fryslagandet skulle jag också behöva skaffa matlådor. Var hittar jag dem, och hur avgör jag storleksbehovet?

Och jag får inte ihop en sammanhängande plan av de bitar jag har att spela med. Vilket jag gissar är anledningen till att jag sitter här i stället för att faktiskt göra något, vad som helst. Jag tror att jag helt enkelt får skjuta upp promenaden tills i kväll. Fördelen med det är att det är skönare att gå när det hunnit bli lite svalare. Nackdelen är förstås att jag då knappast längre kan få någon färg av solen.

Så… när man inte får ihop ekvationen eliminerar man bara några variabler. Eh.

Det jag menar, om jag ska vara seriös, är att när jag inte får ihop det för att det är för många saker att jonglera med så brukar det gå att lösa problemet genom att plocka bort en eller flera tills det hela blir hanterbart igen. Jag är verkligen inte någon som klarar av att hantera en samtidig mångfald. Det där med att kvinnor besitter simultanförmåga är bara en myt. Säkert ännu en manlig härskarteknik!

Alla fattade att föregående utrop handlade om humor, va? Jag bara kollar…

Idag är det verkligen sommar ute – lika varmt som inne (där det är varmare än jag skulle önska: +25ºC). Inga fönster eller dörrar är eller har varit öppna idag. Solen skiner delvis på min balkong och jag har insett att lägenheten nog kommer att vara rätt varm om sommaren. För solen ligger i princip på från morgon till kväll, om än på olika sidor och ibland stoppad av huset mitt emot. Ljust och fint är det!

Kommentarer till: "Kedjeförseningar" (5)

  1. Oj vad det känns längesedan jag läste vad du skriver. Och oj vad det händer mycket hos dig (också). Spännande med ätandet. Fortfarande inga reaktioner från magen? Sommarvärmen var underbar. Fast jag är oerhört nöjd över att mina lertegelväggar håller hettan ute, så man kan gå in och svalka av sig när det blir för mycket. Även om jag är lite avundsjuk på allt ditt ljus.

  2. @Pian: Det kanske är länge sedan också? :) Men inte händer det väl så mycket här (heller)?

    Och nej, magen mår bara bra. Men det är gräsligt svårt att få ihop allt ätande – det tar ju så mycket tid (och tankekraft) med mat! Jag lämnade jobbet tidigt idag och trodde i min enfald att jag skulle hinna jobba några timmar på hemmaplan, men det var ju bara att glömma. Förutom det som fick mig att gå tidigt tog ju maten en jäkla tid. Laga till och äta och diska undan… Men jag har i alla fall matlådematerial till i morgon – alltid något. :)

  3. Det här blir lite ”god dag yxskaft” för det handlar inte om bostadsaffärer, utan ett svar på din kommentar hos mig.

    Klart att det är jag! :-)

    Hej! Long time no see! Och du har bytt nick, men det klart att jag vet vem du är, men inte var du här samtidigt som Fnul och… vem är Måsa?

    Du var här med Gemstones!

    Nu börjar jag bli förvirrad… för det är väl du? Vars tidigare nick började på G och slutade på E?

    Får jag länka till din sida så att jag lätt och smidigt hittar tillbaka?

    Allt gott!

  4. Ja, du känner ju till mitt förhållande till mat och ätande. Håller med dig om tidsåtgången. Kommer oftast inte på att jag behöver äta förrän jag skulle ha gjort det för länge sedan. Att hitta vettiga rutiner är på gång. Funkar periodvis. Men visst hade jag hellre gjort annat än behöva tänka på det.

  5. @Pian: Och det funkar inte med matklocka?

    Jag har ju stående alarm vid de klockslag jag normalt ska äta och matklockan (mobiltelefonen) funkar faktiskt ganska bra även om jag börjar få in rytmen och inte behöver den så ofta längre. Den påminner i alla fall om att det är dags och ifall schemat behöver ändras för en dag så ställer jag bara om just de tiderna.

    Rutiner, rutiner… det låter tråkigt, men är väldigt praktiskt.

Kommentera

Etikettmoln

