Man lever så länge man lär

Målarkontakt

Jag tycker inte om att berätta om saker jag planerar. Det finns ju så många möjligheter att det går åt skogen eller rinner ut i sanden eller något annat som är mindre roligt att berätta om. Det är mycket, mycket roligare att berätta om saker först efter framgångsrikt genomförande. Men jag ska gå emot min instinkt och berätta om vad jag åtminstone just nu ser som ett stort framsteg – ”just nu” för att det fortfarande kan misslyckas.

Igår skaffade jag mig telefonnumret till en rekommenderad målare, som jag tänkte ringa idag. Det där är ju något som behöver tas tag i rätt omgående för att maximera chanserna till ett genomförande innan jag flyttar. Givetvis glömde jag ta med mig numret till jobbet, men det gick att få tag i igen.

Den rekommenderade målaren jag sedan ringde var förstås (vilket jag räknat med som en trolighet) överhopad med arbete under den tid jag behöver hjälp, men hade tips om en annan som jag därefter ringde. Denne lät positiv och vi kom överens om att inspektera lägenheten i morgon bitti så att han kan skaffa sig en uppfattning om omfattningen. Tidigt som fan, enligt min mening, men lite får man väl offra sig för konsten.

Kommentarer till: "Målarkontakt" (8)

  1. Starkt jobbat! Du har verkligen börjat ett nytt liv :-)

    Du måste tala om vilka tapeter/färger du väljer så småningom!

  2. @MiaMia: Tack! Jag känner att jag måste smida medan järnet är varmt – stannar jag upp så kan det bli för gott. Så känns det.

    Än så länge har det inte tillkommit något nytt – det blir ljusgrått i både sov- och vardagsrum. Vad gäller köket funderar jag på om jag ska våga be den här målaren tapetsera där – då blir jag tvungen att bestämma mig för en tapet fort som attan. Fixar jag det, månne?

  3. Klart du gör! Såg vi inte en fin tapet på Fredells med ett mönster som påminde lite om fjärilar? Jag har för mig att vi pratade om att den kunde passa bra i ditt kök. Tyvärr kan jag inte beskriva den exakt – teflonminne verkar vara en vanlig åkomma!

  4. @MiaMia: Jo, fast det var på Wirströms. :) Nej, det jag har är en vag minnesbild av en vit tapet med smala och rätt glest placerade röda och/eller blå ”slingor” – nästan som vajande grässtrån fast utan början eller slut.

  5. Ja, smid du! Läckert att du är så igång. :)

  6. @Pian: Det kanske låter mer än det faktiskt är. Jag har inte gjort många knop alls de senaste två veckorna. :) I övrigt, alltså.

  7. Du har väl massor på gång? Att du inte kan göra allt praktiskt på en gång är väl en sak. Jag har anan Mia att jämföra med. Hon hade valt att bo in sig först, för att välja färg i några år innan tanken på målerifirma var aktuell. ;)

  8. @Pian: Njaej, egentligen har jag inte det. Jag ska flytta… någon gång. När det blivit målat, antar jag. Eller så snart som möjligt, om det skiter sig på den fronten. Målning och/eller flytt är det enda jag har på gång. I övrigt känns det som om jag slackar. Har inte packat en pinal eller gått igenom en enda låda mer. :)

Kommentera

Etikettmoln

