Man lever så länge man lär

Frånkopplad

Strax före Melodifestivalen kopplade Bredbandsbolaget bort min Internetförbindelse, och därmed även digital-tv:n. Enligt beställningen skulle det inte ske förrän idag, söndag. Halleluja. Det fick bli analogt tv-tittande, vilket kunde ha funkat bra om jag bara inte packat ned alla långa antennsladdar. Nu fick vi använda matbordet som tv-bänk. Förhållandevis funktionellt.

Jag undrar vad jag tänkte när jag beställde flytt av både telefon och bredband så på direkten efter tillträdesdatumet?

Det var tämligen obetänksamt eftersom jag, efter att ha gått runt och tittat närmare på lägenheten, insett att det är vissa förbättringar jag vill ha gjorda innan jag flyttar in – tapeterna i vardagsrummet och det större sovrummet behöver jag befrias från snarast. Och två obrukbara rum känns inte lockande, så just nu lutar det åt att jag inte flyttar förrän om några veckor. Fast det hänger ju också på huruvida jag kan få tag i någon som har lust att göra de där förbättringarna åt mig. Suck.

Fr.o.m nu och tills jag flyttat kommer jag alltså att vara utan nätförbindelse där jag bor. Det känns trist, men jag överlever.

En tunn silverkant: det här är mitt första blogginlägg skrivet i den nya lägenheten. Nätet funkar här, så hit kan jag faktiskt gå om och när abstinensen blir alltför stor. Om jag bara ser till att ha en dator på plats. Just nu använder jag jobbdatorn som normalt bor på kontoret, men det vore idé att antingen flytta över den stationära datorn eller dra igång någon av mina egna bärbara. Om jag bara kan komma på var jag packat ned dem.

Kommentarer till: "Frånkopplad" (7)

  1. Nej vad tråkigt att bli av med bredbandet (och tv:n) där oplanerat, tidsmässigt. Missade du This life?
    Tapetsera är skoj. Längtar efter att det är sådant som ska göras här hemma. Det är sådant jag kan. Snickerier och sådant är ju inte min grej, egentligen. Ytlager är jag bra på. :)

  2. @Pian: Går This Life på tv? :) Jag brukar inte se särskilt mycket på tv, och om jag ska vara ärlig är det nog bra med bristfällig tillgång på både tv och bredband. Jag ska ju flyttpacka hellre än surfa eller se på tv. Dvd-filmer går ju bra att se utan digitaltv:n och den analoga kabeltv:n funkar också (fast den korta antennsladden gör det opraktiskt). Så det går ingen egentlig nöd på mig. Det är bara lite surt att jag tänkte så kortsiktigt. :)

    Jag har aldrig tapetserat och tänkte nog inte börja nu heller, men om du hemskt gärna vill kan jag spara köket tills du kommer? ;)

  3. Det tar dessvärre liiite längre tid än den korta vi har till vårt förfogande, att tapetsera menar jag. Inte själva tapetuppkastningen, men förarbetet… det enda som är trist, naturligtvis.
    I lördags visades This life +10, en 90 minuters uppföljning. Sevärd, men ändå en besvikelse. :(

  4. @Pian: Jag sparar köket hur som helst – kan ju alltid hänga en tavla över den fula fläcken. :)
    Vad gäller tv: bra, då missade jag inget viktigt. Rent allmänt kan jag konstatera att jag klarar mig ganska bra utan tv och Internet. Det blir lite mer podcast-lyssning och/eller bokläsning i stället.

  5. snowflake sa:

    Jag mejlade dig igår, hoppas du fått det.
    Om du har tre minuter över kan du roa dig här:
    http://www.boknordstestet.se
    (Jag kommer att återfödas som bok.)

  6. snowflake sa:

    Hej Pian,
    har du sett att This Life börjat repriseras på söndagar? I kanal 9, om du har den.

  7. @snowflake: Jag har inte läst mail på ett tag, men ska nu.

    Jag är bara 69% boknörd. :)

Kommentera

Etikettmoln

