Man lever så länge man lär

Nattligt stegande

Eftersom det var kallt och jävligt i förmiddags tog jag bussen både till och från mäklarkontoret. Där blev alls inte många steg insamlade och resten av dagen har jag i princip bara suttit vid den ena eller andra datorn. Jag undrar vart tiden tog vägen egentligen. Flera av timmarna ägnade jag i alla fall åt jobbet (välbehövligt eftersom jag skaffat mig en trevlig ovana att lämna kontoret tidigare än vid full tid), och fick det gjort som ska vara klart först i maj om jag fattat saken rätt. Gjort och gjort, det blev ett första och till synes fungerande utkast.

Hur som helst upptäckte jag, när det började bli hög tid att gå och lägga sig, att räknaren visade på strax under 3000 steg, vilket är alldeles för lite. Och jag har ju gett mig tusan på att inte missa målet en enda dag denna vecka, så då fanns inte mycket annat att göra än att gå ut och promenera. Med Java Posse-gängets glada röster i öronen, tack vare kollegans iPod.

Strax före midnatt gav jag mig iväg och efter Hornstull t/r hade jag kommit över minimigränsen, men tyckte att det vore roligt att komma upp till samma höga nivå som tidigare i veckan och fortsatte därför bort till Skanstull. Och så tillbaka hem därifrån. Det blev en promenad på någonstans mellan en och en och en halv timme och det kändes bra, förutom att min vänstra höftled är lite konstig. Men annars gick det utmärkt. Flåset är helt okej.

Kommentarer till: "Nattligt stegande" (9)

  1. …och jag får genast Djungelbokens elefanter i öronen.

    ”ÖÖöverste Hahti OM jag får be!!”
    ”Disciplin! Disciplin överallt! Det var tiiider, strålande tider, och Viktoriakorset man fick…”

    *s*

  2. Själv var jag så lättad över ICKE-debaclet igår, att jag råkade köpa tulpaner, ranunklar och påskliljor på södermalmstrog för 130 spänn. Väl hemma konstaterar jag att jag inte har någon vettig vas för en så TJOCK knippa blommor…

    …men jag tänker åka och hälsa på en gammal faster i morgon, så det löser sig helt automagiskt!

  3. @MsGarbo: Fast vore det riktig ordning på mig skulle jag förstås ge mig ut och promenera medan det fortfarande är ljust ute. Och på en tidpunkt när det finns folk som skulle höra mig skrika och så där. Jag funderade på om det kanske var lite dumt att ge sig ut så där mitt i natten, bland fyllskallar och skränande tonåringar, men att gå längs trafikerade gator kändes faktiskt riktigt tryggt.

    Vilket ICKE-debacle!? Det känns som om jag missat något.

    Och förresten, har jag nämnt att chefen nafsar dig i hasorna? :)

  4. @MsGarbo: Äh du, jag fattar. Din är en blogg jag fortfarande har kvar att lägga in i den omskapade prenumerationslistan. Tyckte väl att den verkade lite väl kort. :)

  5. Jag petimäterfånar mig lite här och lägger in en länk till vajlets gratulation för att det ska vara lätt att hitta allt som härtill hör.

  6. Men dåså, då slipper jag förklara ytterligare!

  7. @MsGarbo: Exakt. Och om någon annan ännu undrar kan de med fördel själva och gå läsa på din blogg, vilket jag gjorde. :)

  8. broccolilover sa:

    jag är lite impad över din företagsamhet – att ge sig ut och gå så länge vid midnatt bara för att stegräknaren är ligger lite efter :-)
    Önskar att jag hade din företagsamhet!!!

  9. @broccolilover: Jag är lite impad själv också, om jag ska vara ärlig. :) Av naturen är jag väldigt lat… Men det underlättar att ha något intressant att lyssna på när man går – ibland vill jag ju inte gå hem för att jag inte lyssnat klart. Jag antar att det fungerar lika bra med en bra ljudbok, men det har jag ännu inte provat. Att lyssna i sängen funkar inte alls lika bra för då somnar jag.

Kommentera

Etikettmoln

