Man lever så länge man lär

Eller kanske inte

Det är fortfarande inte avgjort. Ingen av budgivarna har kastat in handduken så budgivningen fortsätter i morgon. Nivån har inte ändrat sig särskilt mycket under dagen, men det går uppåt om än i tämligen små steg på 10 000 eller 20 000. Den fjärde budgivaren höjer med dubbelt så mycket som den tredje.

Idag har jag varit på banken och skrivit på alla papper och kan konstatera att tillträdesdatum börjar kännas mer viktigt än det exakta försäljningspriset – skillnaden mellan de olika buden äts nämligen snabbt upp av räntan på överbryggningslånet jag får dras med tills den nya ägaren tar över den gamla lägenheten. Det är något med det här lånet som inte känns riktigt riktigt.

Annars blir ju den nya lägenheten helt och hållet min i morgon. Jag har tagit ledig från jobbet för att … ja, för att fira kanske man kan säga. Jag gissar på att jag kommer att tillbringa en del tid i min nya lya – gå omkring och bara titta hur det ser ut, absorbera miljön och fundera över vad jag vill göra, om något.

I övrigt borde jag väl ge mig på att organisera själva flytten. Framför allt kontakta flyttfirma för att få över alla möbler så snart som möjligt. Det finns ingen anledning att vänta mer nu.

Jag har ingen som helst lust att packa det som finns i köket och heller inte släpa några möbler – det är en flyttfirmas jobb. Och i väntan på en sådan kan jag roa mig med att rensa klart i garderoberna och packa allt enkelt och transportera till den nya lägenheten. Det finns mycket att göra medan jag väntar.

Troligen kommer jag väl att se till att jag kan sova i min nya lägenhet ganska snart – om inte annat så för att flytten av bredbandsabonnemanget (vilket inkluderar digital-tv) är beställd till i helgen. Och där internätet finns, där bor jag.

För att kunna bo där behöver jag främst bära över madrass och sängkläder, lite toalettartiklar och en eller annan lampa. Och skulle jag glömma något är det inte långt att hämta det. Fatta hur skönt det är att jag inte flyttar mer än en port bort!

Kommentarer till: "Eller kanske inte" (8)

  1. Vad är det för ränta på överbryggningslånet då?

  2. @Drottningen: Den är hög, relativt bolånets ränta.

  3. Vi får väl hoppas att det där överbryggningslånet inte behövs någon längre tid då…

    …och javisst är jag nyfiken på att få se nylyan!

  4. ….wherever my broadband connection is, that’s my home…?

    ;-)

  5. @MsGarbo: Jag antar att det är ganska mycket upp till dig. Från och med idag kan jag ju visa lägenheten. Har du vägarna in till stan idag, t.ex, så är möjligheterna goda. Och annars behöver vi nog ändå ses snart, eftersom chefen nafsar dig i hasorna igen. :)

  6. @Lärarinnan: Japp! Något kriterium måste man ju ha, tycker jag. :)

  7. Spännande med budgivningen. :) Kortflyttar är skönt. Vi körde stora delar av mitt första föräldrahem med barnvagnsinsats som ”flyttbil”. Sådana flyttar har jag inte haft själv sedan dess. Men gott att kunna sortera och rensa ut innan flytten. Så mycket enklare att komma till rätta i nya hemmet då.

  8. @Pian: Vartefter tiden gick blev det mindre spännande och mer träligt med budgivningen, men nu är det ju i alla fall över. :) Det lutar åt att det blir ett lagom långsamt pö om pö-flyttande för mig. Sortera och rensa i samband med packningen.

Kommentera

Etikettmoln

