Man lever så länge man lär

Budgivning inledd

Plötsligt är jag riktigt nervös. Budgivningen har startat. Medan jag satt på banken trillade det in två sms i snabb följd. Två bud: det ena på utgångspris, det andra (förstås) högre. Hur ska jag nu kunna fokusera på jobbet och sova om nätterna!?

Kommentarer till: "Budgivning inledd" (12)

  1. Men du, går det lika snabbt som budgivningen för lägenheten du köpte, behöver du nog inte ligga sömnlös så länge. :)

  2. @KaK: Nejvisst, men tills det är klappat och klart kan det ju ändå gå flera dagar. Och flera nätter. Fast jag måste tillstå att jag lugnat ned mig flera hekto nu så här på kvällskvisten.

  3. Men vad skoj att det börjar på budet. Med tanke på hur ditt eget köp gick till så är det ju super! Väl värt en sömnlös natt eller sju. :D

  4. Du får göra som farbror Melker, vetja – hålla dig ordentligt i spiskroken! :-) Roligt att det händer bra saker för dig! :-)

  5. @Pian: Ja, det är nog som mäklaren sade – lättare att sälja en mindre lägenhet. Det kom ännu ett bud under eftermiddagen men det låg bara marginellt över det föregående.

  6. @Leva: Spiskrok? Men jag bor ju modernt! ;) Fast Melker är cool.

    Tack, jag tycker också att det är roligt – trots att det är pirrigt. :)

  7. Spännande värre. Håller tummarna att det blir ”rätt” pris!

  8. @TT: Tack! Det gör jag också… fast jag inte vet vad som är ”rätt”. :)

  9. Jag är nästan lika nervös som du! Du hör väl av dig så fort det är klart?

  10. @MiaMia: Jag vågar inte lova något (det börjar bli lite väl många som vill hållas underrättade), men jag kan väl försöka via SMS.

  11. Hittade in hit av en slump … Jasså Du budar me idag! Vi la ett bud på ett hus i förmiddags, men har inte hört nåt mer. Är så nervis!!! Har ju redan flyttat in mentalt förstås. Åh! Vill ha det underbara huset. Håller tummarna för Dig!

  12. @Linda: Jag skulle väl inte påstå att jag budar, utan det är andra som bjuder på min lägenhet. Det kommer att gå bra, känns det som (även om jag är oerhört spänd på att se var det hela slutar). Jag kontrar med att hålla tummarna för ert hus! Den där känslan av att redan mentalt ha flyttat in hade jag med min nya lägenhet.

Kommentera

Etikettmoln

