Man lever så länge man lär

Förra veckans hälsospårande räknades tydligen inte som en gruppträff och därmed var dagens träff den riktiga tredje. Det hade väl varit helt okej om det inte också innebär att det är vägning först nästa vecka. Jag som så hade sett fram emot att få ännu en remsa! Svart på vitt på att det går bra för mig.

På träffen fick vi resultatet från förra veckans övningar. Mitt var riktigt uselt – det kom inte ens in på papperet där man visade olika risknivåer och sådant. Och jag som ändå fått så mycket bättre flås de senaste veckorna! Men som det också stod: ”Du har en utmärkt förbättringspotential”, vilket jag tycker är stor humor och det är precis vad jag brukar säga som kommentar till usla resultat. Här finns allt att vinna! Det kan inte bli sämre.

Och några milkshakes har fortfarande inte inkommit. Tjejen jag frågade trodde att de skulle komma först i mitten av mars. Ska jag behöva blanda och klunka äckliga soppor flera gånger per dag ända tills dess? Jag som hade hittat en sådan funktionell modell med jordgubb till frukost, potatis/purjo till lunch, bar till mellanmål och så milkshaken till middag. Perfekt variation.

Eftersom jag sedan igår kväll har känningar av en annalkande förkylning avstod jag efter mycket velande från att träna, trots att jag hade med mig träningsväskan. Jag tror att det var ett bra beslut, även om det känns lite surt att inte få träna. Jag menar, det blev ju inte ett enda pass i förra veckan så jag känner att jag har en del att ta igen. Måtte jag inte falla ur nu!

Annars fortsätter den goda trenden med lunchpromenader. Idag var det lite tveksamt med tanke på förkylningsantydan och kollegornas varningar om gräslig kyla där ute, men vi gick iväg i alla fall (om inte annat så behövde jag köpa snus och kollegan behövde mat) och valde en liten försiktig runda. Den kändes bra, men nästan snopet kort så vi bestämde oss för att ta en runda till. Visst var det kallt, men ändå inte för kallt. Allt som allt blev det en rätt okej sväng på ca 3800 steg. När vi passerade passade jag på att besöka banken och boka in en tjänsteman för tillträdet nästa fredag, så nu är även det fixat.

Förresten, stegsidan är uppdaterad med förra veckans snitt som ser väldigt bra ut på bild så där, men jag måste erkänna att tre av dagarna nådde jag inte upp till målet (som ändå är lågt satt). Och två av dagarna dubblade jag relativt målet. Jag behöver skaffa mig bättre rutiner i vardagsmotionerandet.

Annonser

Kommentarer till: "Ännu en tredje gruppträff" (6)

  1. 1. du kan väl köpa andra pulver? jag höll på att säga Du kan få av mig, men det verkar ju vansinnigt.. så länge det är samma antal kcal och likvärdigt innehåll för övrigt kan det väl inte spela nån roll? nya Tropic från Allevo är god t ex.

    2. visst är uttrycket Utrymme för förbättring och liknande underbart! ;)

  2. @vajlet: Men det är ju just pulver jag vill slippa! Det funkar bra med jordgubb och potatis/purjo, tycker jag. Men det räcker med att behöva blanda två gånger per dag. Milkshake är så praktiskt. Och teoretiskt skulle jag kunna käka ”bar” till två mål, men den innehåller tydligen inte riktigt allt man behöver så gruppledaren tyckte inte att man skulle äta den till mer än en måltid per dag. Fast om jag blandar jordgubb till middag blir det rätt okej ändå – och här inser jag att det är värmandet av soppan som suger på hemmaplan. På jobbet är det lugnt för där finns det mikro.

  3. Det låter bra att du inte har blivit så träningsfrenetisk att du tränar även med förkylning i kroppen. Annars vet jag hur frustrerande det känns när man måste bryta träningstrenden, för att kroppen protesterar på ett eller annat sätt… men en sjuk kropp mår inte bra av träning, så är det ju. Promenader är också väldigt bra! :-)

    Ja, det är härligt när man har sådär riktigt rejäl förbättringspotential… ;-) Hur fånigt man än kan tycka att det är med den där över-optimistiska terminologin, så tilltalar den även min humor mellan varven! :-)

    Jag är lite nyfiken på hur din lägenhet ser ut. Vill du mejla adressen, ifall det känns okej…? Vore kul att få se den, även om du inte kommer att bo där längre, snart! :-)

  4. @Leva: Självfallet ska du få länken – jag tänkte på dig igår och funderade på att skicka över den även om du inte frågade. :)

    Jag gick den långa vägen till tunnelbanan, och via batteriholken, på vägen till jobbet i morse och det gav mig drygt 3000 steg. Så jag ligger bra till för att få ihop dagens resultat. Den här veckan ska jag banne mig fixa målet alla dagar!

  5. Jag har ju en iTrim precis intill jobbet, om du vill kan jag kolla om de har milkshakes där?

  6. @msgarbo: Ja, det vore ju alldeles fantastiskt om du ville göra det! Fast jag betvivlar att de har några med tanke på att de är populära och mitt iTrim har varit utan rätt länge nu… Vanilj- eller chokladsmak spelar ingen roll, utifall att det skulle finnas.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: