Man lever så länge man lär

Veckans uppgift: dryckesval om morgonen.

We can all use a little boost to get started in the morning. Make a photograph of your morning beverage of choice.

Svaret på den frågan kan i mitt fall knappast bli något annat än ett glas med vatten. Jag dricker nästan varje morgon ett pint-glas fullt med någorlunda kallt vatten, för att skölja ned tillskottspiller och för att återställa vätskebalansen. Eller vad då varför – vatten är gott, helt enkelt! Kaffe är något jag aldrig dricker hemma på morgonen utan den första koppen intas på väg till eller framme på jobbet. Oftast det senare.

På bilden skådas ett Guinness-glas, som dock tappat det mesta av dekoren i diskmaskinen. Jag har även ett Kilkenny-glas, av samma modell och i samma skick. Båda dessa följde nog med hem från de brittiska öarna sommaren 1999.

Beverage/dryck

Ovanstående är en av den handfull bilder jag tog på den lediga nationaldagen i onsdags, bara för att prova och för att i yttersta, yttersta nödfall ha något att använda om jag inte tagit mig mer tid när det blivit söndag kväll och dags för redovisning. Det blev inga fler dryckesbilder tagna förra veckan, så här är vi.

Igår kväll kom jag ihåg att jag skulle publicera, men var för trött för att göra det.

Bättre lycka med nästa uppgift! Nu kan det bara bli bättre.

Kommentera

Etikettmoln

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 368 andra följare

